Opublikowano: 27 lipca 2020

A może powinnam je nazwać borówianki?;D Nazwa jest tutaj mniej ważna, istotne jest to jak pyszne i  dietetyczne są. Tradycyjna jagodzianka może zawierać nawet 400 Kcal, moja ma dokładnie 142,5 Kcal. Całość przyrządzimy w godzinę. Do przygotowania użyłam mąki pełnoziarnistej oraz otrębów. Zamiast masy masła użyła jedynie 15 g 🙂 Zobaczcie przepis i koniecznie dajcie znać czy wasze też wyszły takie dobre!

jagodzinki fit

Przepis (12 porcji):
Ciasto:
– 280 g mąki pełnoziarnistej
– 20 g otrębów
– 2 jajka
– 1 opakowanie suszonych drożdży
– 85 ml ciepłego mleka
– 8 g masła
– 2 łyżki erytrytolu
– 125 g twarogu chudego
– 25 g jogurtu naturalnego
– szczypta soli
Całość łączymy w misce i wyrabiamy ciasto. Formujemy kulkę, przykrywamy ścierką i odstawiamy w cieplę miejsce do wyrośnięcia (30 minut).

Środek:
– 400 g borówek
– 2 łyżki erytrytolu
– 10 g mąki ziemniaczanej
Całość łączymy ze sobą.

Kruszonka:
– 8 g masła
– 20 g mąki pełnoziarnistej
Masło rozdrabniamy nożem i łączymy z mąką (powstaną charakterystyczne grudki).
– dodatkowo 1 białko
– 1 łyżka mlekadietetyczne jagodzianki

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Gotowe ciasto dzielimy na 12 części. Będziesz potrzebował mąki do podsypania. Z każdej formujemy kulkę. Każdą z kulek rozwałkowujemy. Do lepienia jagodzianek polecam użyć małej miseczki (jak na ostatnim zdjęciu). Ciasto wkładamy do miseczki , na środek dodajemy borówki i zamykamy ciasto sklejając ze sobą boki. Całość lekko rozpłaszczamy i umieszczamy na blaszce do pieczenia. Czynność powtarzamy 12 razy. Gotowe jagodzinaki smarujemy białkiem jaja wymieszanym z łyżką mleka i posypujemy kruszonką. Jagodzianki wkładamy do piekarnika na ok 20-25 minut.

1 jagodzianka zawiera: 142,5 kcal B: 6.9 T: 2,9 W: 21.3

Po więcej przepisów zapraszam Cię na mój Instagram: dietetyka_podroznika. Znajdziesz tam codzienną dawkę kulinarno -podróżniczych inspiracji. 

0 0 vote
Article Rating

PODZIEL SIĘ TYM POSTEM

OSTATNIE WPISY

Gdzie smacznie i zdrowo zjeść w Rzeszowie?
Sardynia po mojemu czyli po wyspie autobusem. Plan podróży, porady, wskazówki, noclegi
Faszerowana cukinia po włosku

KOMENTARZE

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Copyright © 2018 Dietetyka podróżnika. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i realizacja: SkyGraph

Wróć na górę