Opublikowano: 2 września 2019

Ponieważ malin na ogrodzie mam aż za dużo, postanowiłam wykorzystać je dzisiaj aby stworzyć przepyszny jagielnik (idealny również dla wegan!). Ciasto nie wymaga wiele pracy, więc sprawdzi się idealnie nie tylko jako szybkie, weekendowe ciasto, ale również jako drugie śniadanie czy kolację. 

ciasto z malinami jagielnik millet cake

Spód:

Masa: 

  1. Kaszę jaglaną płuczemy pod wodą i gotujemy na mleku z dodatkiem słodzika, cały czas pilnując aby jej nie spalić. W razie potrzeby należy dolać mleka.
  2. Składniki na spód ugniatamy za pomocą dłoni na jednolitą masę. Odstawiamy na 5 minut. 
  3. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia i natłuszczamy olejem kokosowym. 
  4. Wykładamy ciasto na spód i wkładamy do lodówki na około 15-20 minut (można również zapiec). 
  5. Gotową kaszę dzielimy na dwie części. Do jednej dodajemy około 100g malin i blendujemy na gładko. 
  6. Na gotowy spód wylewamy masę malinową i ponownie wstawiamy do lodówki na około 30 minut. 
  7. W międzyczasie, drugą część kaszy blendujemy z bananem. Dodajemy wiórki i mieszamy. 
  8. Gotową masę kokosową wylewamy na masę malinową. 
  9. Na wierzch dowolnie układamy maliny (u mnie w ogrodzie znalazłam również ich żółtą odmianę). 
  10. Wstawiamy do lodówki na około 2 godziny. 

 

ciasto fit jagielnik rafaello

Because I have too many raspberries in the garden, I decided to use them today to create a delicious Jagielnik (cake with millet groats). If your are vegan it is also perfect for you! The dough does not require much work, so it works perfectly not only as a quick weekend cake, but also as a second breakfast or dinner.

Bottom:

Mass:

  1. Rinse millet under water and cook on milk with the addition of sweetener, making sure that you do not burn it. Add milk if it’s necessary.
  2. The ingredients for the bottom are kneaded with your hands into a homogeneous mass. Let stand for 5 minutes.
  3. Line the cake tin with baking paper and grease with coconut oil.
  4. Put the dough on the bottom and put in the fridge for about 15-20 minutes (you can also bake it).
  5. Divide ready millet into two parts. To one add about 100g of raspberries and blend smoothly.
  6. Pour the raspberry mass on the finished bottom and put back in the fridge for about 30 minutes.
  7. In the meantime, blend the second part of the groats with banana. Add coconut flakes and mix again.
  8. Pour the finished coconut mass onto the raspberry mass.
  9. Arrange the raspberries on top (I also found a yellow variety in my garden).
  10. Put in the fridge for about 2 hours.

fit jagielnik z malinami rafaello vege jagielnik wegetarian vegetariańskie

PODZIEL SIĘ TYM POSTEM

OSTATNIE WPISY

Mini pizze na spodzie z cukinii
Hummus dyniowy
Torcik marchewkowy z migdałami

KOMENTARZE

avatar

Copyright © 2018 Dietetyka podróżnika. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i realizacja: SkyGraph

Wróć na górę