Nie wiem jak wy, ale ja cały rok czekam, aż wreszcie będę mogła zasmakować prawdziwego, świeżego bobu! To tak jak z truskawkami, czy szparagami – przez kilka tygodni zjadamy ich takie ilości, że mamy serdecznie dosyć. Obiecujemy sobie, że już nigdy więcej nie pojawią się w naszym jadłospisie,  jednak kilka miesięcy później tęsknimy za ich smakiem okropnie!

pasta z bobu na kanapki, vege

Dzisiaj chciałabym wam przedstawić przepis na pastę kanapkową z bobu. Jest to świetny sposób aby wykorzystać to super zdrowe warzywo w kuchni. 

Zalety spożywania bobu:

  • 100g bobu pokrywa 106% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy 
  • wiąże kwasy żółciowe w jelicie grubym obniżając stężenie cholesterolu LDL we krwi
  • jest świetnym źródłem białka (100g znajdziemy aż 7,6g tego makroskładnika)
  • ma niską zawartość sodu, natomiast jest bogaty w potas oraz rozpuszczalny błonnik, który sprzyja redukcji poziomu cholesterolu we krwi, dzięki czemu reguluje ciśnienie
  • jest bogaty w izoflawony i roślinne sterole. Izoflawony, takie jak genisteina i daidzeina, działają ochronnie na piersi, chroniąc je przed nowotworami

pasta z bobu na kanapki, vege

PASTA Z BOBU

  • 200g bobu
  • 20 ml soku z cytryny 
  • 10 ml oliwy z oliwek 
  • pieprz cytrynowy, sól  

Przygotowanie: 

  1. Bób płuczemy w zimnej wodzie.
  2. Gotowy wrzucamy do wrzącej, posolonej wody i gotujemy około 5 minut do miękkości i odstawiamy do ostygnięcia.
  3. Bób obieramy ze skórki. 
  4. Powstały miąższ mieszamy z sokiem z cytryny, oliwą z oliwek i przyprawami. 
  5. Gotową pastę nakładamy na kanapki.

pasta z bobu na kanapki, vege

 

pasta z bobu na kanapki, vege

 

0 0 vote
Article Rating
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze