Opublikowano: 16 maja 2020

Ależ się dzisiaj wiosennie zrobiło na blogu! Rabarbar to majowe warzywo, kojarzy mi się głównie ze słońcem i zbliżającym się latem. Jako dziecko, uwielbiałam jeść go na surowo. Aby przełamać kwaśny smak, maczałam rabarbar w cukrze. Zajadałam się nim jak najlepszą czekoladą! Przyznam się szczerze, że od tamtych lat nie miałam okazji próbować go ponownie. Dzisiaj wpadł mi w ręce w sklepie i od razu przywołał te miłe wspomnienia.  W głowie zrodził się pomysł na szybką i nieskomplikowaną tartę rustykalną.

tarta rabarbarowa na spodzie owsianym

Rabarbar to bardzo niskokaloryczne warzywo. W 100 gramach zawiera jedynie 20 Kcal! Wysoka zawartość błonnika, pobudza i reguluje pracę jelit (stąd często używany jest przy zaparciach). Obecność witamin C, E, B-karotenu, witamin z grupy B oraz wapnia, potasu, magnezu, sodu, żelaza i cynku sprawia, że rabarbar jest produktem na prawdę wartym włączenia do diety. Dodatkowo posiada właściwości antybakteryjne, przeciwzapalne oraz wzmacnia odporności organizmu. Rabarbar najzdrowiej jest spożywać po obróbce kulinarnej, podczas której wydzielana jest rapontygenina – posiadająca funkcje antyrakowe. Stąd świetnie sprawdzi się np jako dodatek do kompotu, ciast, tart oraz placków. Uważaj, jednak by nie przesadzić z jego ilością. Po za wszystkimi dobroczynnymi właściwościami, rabarbar zawiera wysokie stężenie kwasu szczawiowego, który spożywany w nadmiarze, powoduje wypłukiwanie się wapnia z organizmu i dalej idące kamienie nerkowe. 

pełnoziarnista tarta rabarbarowa

Przepis jaki dzisiaj dla Was przygotowałam jest bardzo prosty, a jego przygotowanie nie pochłania dużo czasu. Oto czego potrzebujemy:

Ciasto:

Płatki mielimy na mąkę owsianą dodajemy otręby, sól, erytrytol i mieszamy. Następnie wkrajamy zimne masło, dodajemy żółtko jaja (nie wyrzucaj białka!) oraz wodę i szybko ugniatamy dłonią do powstania jednolitej masy. Gdy będzie gotowa, uformuj kulkę, zawiń w folię aluminiową i pozostaw na około 45 minut w lodówce. 

Masa:

Rabarbar pokrój na kawałki o długości 1-2 cm. Gotowy mieszaj z erytrytolem oraz sokiem z cytryny i pozostaw na około godzinę, aż rabarbar puści sok. Gdyby zdażyło się tak, że soku nie będzie zbyt dużo, pod koniec wymieszaj rabarbar dla pewności z łyżką mąki ziemniaczanej, która zaabsorbuje wodę.

Po godzinie, wyciągnij ciasto z lodówki. Ponieważ używasz płatków owsianych i otrąb, będzie ono bardzo kruche, jednak ciągle plastyczne. Gdy ciasto będzie zbyt twarde, dodaj więcej wody. Może się tak zdarzyć, ponieważ płatki absorbują duże ilości wody. Piekarnik nagrzej do 180 stopni. Ciasto rozwałkuj bądź rozgnieć dłońmi na okrągły, nierówny (w tym cały urok) placek. Wyłóż go na blaszkę z papierem do pieczenia. Posyp połową migdałów, na sam środek dodaj odcedzony rabarbar i zawiń brzegi ciasta. Całość posyp pozostałymi migdałami, delikatnie posmaruj górę pozostałym białkiem i piecz przez około 40 minut. 

zdrowa tarta rabarbarowa

Taka tarta, idealnie sprawdzi się w roli pożywnego, drugiego śniadania dla 2 osób. 

0 0 vote
Article Rating

PODZIEL SIĘ TYM POSTEM

OSTATNIE WPISY

Fit kokosowa panna cotta z musem z borówek
Owsiane ciasteczka z rabarbarem i orzechami włoskimi
Carpaccio z buraka

KOMENTARZE

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Copyright © 2018 Dietetyka podróżnika. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i realizacja: SkyGraph

Wróć na górę
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x