Opublikowano: 11 lutego 2019

Od kilku dni staram się wykluczyć z diety mięso, nie dla większych idei, lecz aby sprawdzić czy rzeczywiście bez niego czujemy się lepiej. Jako dietetyk wiem jak ważna jest odpowiednia podaż białka w diecie i jak trudno zbilansować bezmięsny jadłospis. Dlatego dzisiaj, mam dla was propozycję na lunch, który idealnie wpasuje się w kanon zdrowej diety wegetariańskiej. Mówią, że najlepsze pomysły to te spontaniczne i tym razem było podobnie. Przedstawiam wam autorski przepis na Sałatkę z krewetkami i tofu.

Czas: 15 minut

Potrzebujemy: 

Przygotowanie: 

Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy krewetki i przyprawiamy chilli , pieprzem i sokiem z cytryny. Dodajemy odrobinę wody i dusimy pod przykryciem około 10 minut. Po wyznaczonym czasie zdejmujemy pokrywkę i podgrzewamy do wyparowania wody. W międzyczasie tofu kroimy w kostkę, doprawiamy pieprzem ziołowym i podgrzewamy na drugiej patelni z dodatkiem zalewy z oliwek. Na talerzu wykładamy: miks sałat, oliwki i pokrojoną w paski paprykę. Dodajemy gotowe krewetki i tofu. Jeśli są wśród was wielbiciele „mokrych” sałatek polecam przygotować czosnkowy: jogurt naturalny mieszamy z przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Gotowy dip podajemy z sałatką. Smacznego!

PODZIEL SIĘ TYM POSTEM

OSTATNIE WPISY

Buraczane brownie z orzechami
Bataty z czosnkowym twarożkiem i suszonymi pomidorami
Paluchy twarogowe z oliwkami, pestkami dyni i szuszonymi pomidorami

KOMENTARZE

avatar

Copyright © 2018 Dietetyka podróżnika. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i realizacja: SkyGraph

Wróć na górę